Tylko Cracovia pod skrzydłami Profesora?
Trwający blisko dekadę mariaż Cracovii z firmą informatyczną Comarch zaowocował odrodzeniem upadającego Klubu, błyskawicznym powrotem piłkarzy do Ekstraklasy i czterema mistrzowskimi tytułami hokeistów. Na podobny sukces liczyli działacze TSV 1860 Monachium, gdy w ubiegłym roku skutecznie zabiegali o finansowe wsparcie firmy Profesora Janusza Filipiaka.
Od początku obecnego sezonu współwłaściciel Cracovii, firma Comarch jest głównym sponsorem monachijskich Lwów. Według niemieckich mediów wartość rocznego kontraktu Comarchu z TSV to aż półtora miliona euro rocznie.
Wszystko wskazuje jednak na to, że ogromne finansowe wsparcie jakiego niemieckiemu klubowi udzieliła polska firma informatyczna nie wystarczy, aby wyciągnąć z finansowych tarapatów liczący ponad 150 lat klub. "Monachijskie Lwy" występują obecnie w 2. Bundeslidze, gdzie zajmują stosunkowo niezłe ósme miejsce w tabeli. Mimo to, najprawdopodobniej po tym sezonie klub zostanie zdegradowany. Ocenia się, że TSV potrzebuje aż ośmiu milionów euro na bieżącą działalność i spełnienie wymogów licencyjnych.
.
.
Prezes MKS Cracovia SSA i Comarchu Profesor Janusz Filipiak potwierdza wcześniejsze doniesienia, że jeśli działacze TSV nie zdołają zażegnać kryzysu to Comarch wycofa się ze sponsoringu "Lwów".
- Poniżej przypominamy okolicznościowy artykuł - "Pasy i Lwy pod skrzydłami Profesora" - jaki ukazał się jesienią ubiegłego roku w 2. numerze gazety Terazpasy.pl.
Crac
.
Pasy i Lwy pod skrzydłami Profesora
Co Monachijskie Lwy mają wspólnego z najstarszym polskim klubem ? Pasami? Czy tylko rozegrany w październiku mecz towarzyski na nowych obiekcie przy ulicy Kałuży? Łącznikiem jest osoba Profesora Janusza Filipiaka i jego firmy Comarch, sponsora obu drużyn.
Dlaczego TSV?
W 2002 roku, gdy Cracovia rozpoczynała swoją współpracę z Comarch, zapewne niewiele osób spodziewało się, iż zespół awansuje do ekstraklasy i będzie mógł grać na tak nowoczesnym stadionie jak nowo otwarty obiekt przy ulicy Józefa Kałuży. Wszystko to stało się faktem dzięki determinacji Profesora Janusza Filipiaka, który chce budować markę zespołu, propagować wśród młodych ludzi pasję do sportu, zdrowy tryb życia oraz przestrzeganie zasad fair play. Poza tym, możliwość opatrzenia koszulek tak znanej i cenionej polskiej drużyny swoim logo jest dla firmy kwestią niezwykle prestiżową. W takim razie jaki jest cel sponsorowania drugiego zespołu, niemieckiego TSV 1860 Monachium?
.
Grając na podwórku sąsiada
W listopadzie 2008 roku firma przejęła niemieckiego producenta oprogramowania ? spółkę SoftM Software und Beratung AG, obecnie Comarch Software und Beratung AG. Od tej pory prowadzone są intensywne działania w celu wypracowania pozycji na rynku zachodniego sąsiada oraz stworzenia pozytywnego obrazu firmy w oczach klientów. Jest to zadanie dość trudne ze względu na krótką obecność Comarch na rynku niemieckim. Jednym z elementów budowania wizerunku jest sponsorowanie niemieckiej drużyny piłkarskiej ? TSV 1860 Monachium. Jest to zespół ? podobnie jak Cracovia ? o długiej historii i bogatej tradycji.
- Nasze zaangażowanie w klub o bogatej tradycji, jakim jest TSV, jest częścią umacniania naszej pozycji w Niemczech i Europie Zachodniej. Korzystamy z renomy klubu. Rynek niemiecki jest bardziej dojrzały w wykorzystywaniu sportu w działaniach promocyjnych i marketingowych. Logo TSV to stary, znany i szanowany znak. To, że możemy się nim posługiwać, jest dużą korzyścią ? komentuje Profesor Janusz Filipiak .
Comarch na świecie:
|
.
Profesor Janusz Filipiak, który często podkreśla jak istotny jest dla niego sport, połączył Cracovię i TSV poprzez swoje działania na rzecz rozwoju obu drużyn. Profesor umożliwił zawiązanie współpracy między polską a niemiecką drużyną, polegającej na organizowaniu turniejów, szkoleniu dzieci, młodzieży oraz trenerów, jak i wymianie doświadczeń dotyczących, np. organizowania i zabezpieczania meczy. Szczególnie doświadczenia mogą okazać się interesujące, gdyż należy pamiętać, że TSV 1860 rozgrywa swoje mecze na słynnej Allianz Arena.
- Mogliśmy obejrzeć z bliska cały obiekt, zobaczyć punkt, w którym znajduje się centrum dowodzenia Allianz Areną. Bezpieczeństwem na obiekcie zarządza niemiecka policja i jest to główna różnica między meczami w Niemczech i w Polsce. To była bardzo pożyteczna wizyta i kilka rozwiązań, które widzieliśmy, będziemy chcieli zastosować na naszym nowym stadionie - mówi wiceprezes MKS Cracovia SSA Jakub Tabisz .
Krzemowa dolina pod Wawelem czyli Comarch
Comarch jest globalnym dostawcą rozwiązań informatycznych. Jako międzynarodowy integrator i producent innowacyjnych systemów informatycznych dostarcza rozwiązania dla najważniejszych sektorów gospodarki: telekomunikacji, finansów, bankowości i ubezpieczeń, handlu oraz usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, szpitale, szkolnictwo, przemysł, a także sektora małych, średnich przedsiębiorstw.
Comarch specjalizuje się w systemach obsługi klientów, systemach zarządzania przedsiębiorstwem, bezpieczeństwie informatycznym, systemach zarządzania relacjami z klientem i wsparcia sprzedaży, komunikacji elektronicznej oraz business intelligence. Oferuje również usługi outsourcingu informatycznego i konsultingu. Firma stworzyła całą gamę gotowych produktów, wychodząc zaś naprzeciw oczekiwaniom klientów, tworzy zaawansowane systemy IT na specjalne zamówienia.
Klienci Comarch (największe instytucje w kraju i na świecie):
|
Firma wyrosła z krakowskiego środowiska akademickiego i od momentu założenia 17 lat temu rozrasta się w ponadnarodową sieć spółek zależnych i partnerów na całym świecie, zatrudniając blisko 3500 najwyższej klasy specjalistów od Chicago po Szanghaj. Umocniła swoją pozycję na rynkach Niemiec, Austrii i Szwajcarii, przejmując w 2008 roku niemiecką grupę SoftM.
.
.
Comarch jest zdobywcą licznych wyróżnień i nagród. Został uznany przez Prezydenta RP za Najlepsze Polskie Przedsiębiorstwo, a w roku 2000 przez Światowe Forum Ekonomiczne w Davos za Pioniera Technologii ? firmę, która przyczynia się do poprawy globalnych warunków ekonomicznych i społecznych. Nagrody: ?Najbardziej innowacyjna firma z Listy 2000 Rzeczpospolitej?, tytuł ?Tego, który zmienia polski przemysł? magazynu gospodarczego ?Nowy Przemysł?, pierwsze miejsce wśród najbardziej innowacyjnych firm w sektorze teleinformatycznym w rankingu Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk oraz Sieć Naukową MSN, tytuł ?Odpowiada inwestorom? 2010 w organizowanej przez dziennik ekonomiczny ?Puls Biznesu? i portal pb.pl akcji ?Inwestor?, tytuł ?Lider Polskiej Transformacji - najlepiej zrestrukturyzowanej i zarządzanej firmy sektora IT?. magazynu ekonomicznego ?Forbes? 2009. W 2010 roku Comarch i należąca do Grupy Kapitałowej Comarch CA Services trafił na listę ?Diamentów? kolejny rok z rzędu.
Paweł Kozyra
Komentarze
Zaloguj się lub załóż nowe konto.
Zaloguj się lub załóż nowe konto.
?
toleczek
09:45 / 23.03.11
Zaloguj aby komentować