Terazpasy.pl / Publicystyka / Artykuły prasowe / O marketing i promocję

O marketing i promocję

2006-03-21-cracovia-gks_tychy-030
2006-03-21-cracovia-gks_tychy-030

W sobotę nic się nie wyjaśni. Poznamy tylko nazwiska nowego prezesa PZHL i członków zarządu. To, co pokazała ?kampania wyborcza? jest niepokojące. Do opinii publicznej nie dotarł żaden program. Kandydaci jeździli po klubach werbując zwolenników. Jakie składali obietnice? Można się tylko domyślać. Żaden z nich nie przedstawił publicznie spójnego programu.

Powtarzają się niczym mantra te same hasła: szkolenie, reprezentacja, reforma wydziału gier, wydziału sędziowskiego. Ale nie ma odpowiedzi, jak zamierzają to wszystko zrobić. Pozostawmy te kwestie na boku jako oczywiste. Liczę, że w przeciągu kilku miesięcy po wyborach usłyszmy od nowych władz wieloletni program naprawy polskiego hokeja.

Siłę dzisiejszego sportu mierzy się pieniędzmi i zainteresowaniem mediów. Obie sprawy są ze sobą ściśle powiązane. Tymczasem kandydaci nie wypowiadają się w ogóle na ten temat. Jakby nie widzieli problemu, jakby nie chcieli podjąć tej tematyki.

Tymczasem nasz hokej potrzebuje silnego marketingu i promocji! W zeszłej kadencji byli za niego odpowiedzialni, przynajmniej na papierze, panowie Wojas i Skowroński. Trudno mi powiedzieć coś szczególnego o zasługach obu prezesów, więc przemilczam?

Marketing nierozłącznie związany jest z mediami. A u nas bieda!

Telewizja już pokazała, jak można nie wykorzystać okazji. Tą, były niesamowicie emocjonujące play-offy zeszłego sezonu. Wyrzucenie ich do niszowego kanału TVP Sport, tudzież transmisje w programach lokalnych lub retransmisje ukazały, że nie ma co liczyć na dobrą wolę, lecz trzeba to sobie zastrzec w umowie! Wiadomo, że obecnie TVP zaproponowała podpisanie praw do transmisji na kolejne trzy lata. Na jakich warunkach? Tego wciąż nikt nie wie. A szkoda. Nawet nie wiadomo, czy nowa umowa jest już podpisana.

Zeszły zarząd jakby w ogóle nie zauważył istnienia Internetu! Świadczy o tym choćby rachityczna strona związku. Zresztą podobnie dzieje się w klubach, gdzie do promocji hokeja poprzez Internet nikt nie przykłada większej wagi.

W Polsce nie istnieją profesjonalne portale tematyczne (bo to co jest, wciąż tworzą amatorzy), nie istnieje profesjonalna prasa (o jedynym miesięczniku ukazującym się w Polsce trudno powiedzieć by był redagowany na dobrym poziomie, mimo że minęło już kilka miesięcy od wydanie pierwszego numeru). Jedyną gazetą codzienną, która poświęca hokejowi więcej miejsca jest "Sport", ale ukazuje się on tylko na południu, a i tak jego dalsze losy są zagadką w związku z przejęciem przez nowego wydawcę.

PZHL nie zwraca na te kwestie większej uwagi. Przecież nawet nie ma rzecznika prasowego! W Związku można było co prawda uzyskać nazwisko rzecznika, ale ten zdecydowanie zaprzeczał, że nim jest! Każda informacja była wyszarpywana. Trzeba dzwonić, a i tak ma się wrażenie, że najchętniej nikt by nie przekazywał żadnych wiadomości.

Oby nowy prezes okazał się menedżerem, który dobierze fachowców od poszczególnych dziedzin: szkolenia, reformy wydziały gier, reprezentacji. Ale oby nowy prezes nie zapomniał o marketingu i PR! Bo tu naprawdę małymi środkami można wiele uzyskać! To dotyczy nie tylko związku, ale i klubów!

Silny marketing i promocja może wyrwać hokej z marginesu sportów zespołowych. Pomysły są! Są ludzie! Jeśli tego nie będzie, polski hokej powegetuje jeszcze kilka lat i?? Właśnie i co?

Mariusz Surosz - e-hokej.pl

Komentarze

Zaloguj się lub załóż nowe konto.

Zaloguj się lub załóż nowe konto.

Komentarze

właśnie tego od dawna mi w Cracovii brakuje, strzałów z dystansu. Pytanie tylko, kto to...
Mecz pokazal prawdę o dyspozycji zmienników. Jaka jest, kaszdy widzial. jak sie komus n...
Kolejna kompromitacja pana trenera i jego pseudo grajków i to nawet nie chodzi o wynik...
Jareczku, gdzie ty sobie tego Sutalu znalazles. Dzisiaj dwie bramki, w Szczecinie toże,...
Sutalo po raz kolejny zero !!
Kakabadze - totalna kicha, traci wszystkie piłki. Inna sprawa że on nigdy nie był techn...
Może by I usiadł w sektorze gości tylko, że naszych kibiców w nim nie było. Pewnie gdyb...
Błędem Prezesa Dróżdża było to, że po wcześniejszych obrażliwych wypowiedziach buraka z...
Jebać kebaba!!! Chce wojny? Mówi i ma
Niestety trzeba myśleć jeszcze o wzmocnieniach w zimie ,Minchew tez słabiutki.....za ma...
Kroczek miał więcej pktow na tym etapie rozgrywek ..a skład chyba a zwłaszcza obrona sl...
A Cracovia swoje... Myślałem, że się odegramy za ostatnie poniżenie, a teraz jeszcze g...
Zejście Klicha i Filipa S blo błędem.......Nie można każdego meczu kopiować zmianami......
Najwyższy czas, żeby Sutalo odpoczął. To już drugi albo trzeci raz jak podając niedbale...
Pozycja na tym etapie sezonu nie ma znaczenia. Znacznie ma, że drużyna oblała test na w...
Widać teraz co znaczą Klich i Fillip S......zeszli i nie było Cracovii....niestety ale...
Jeden mecz i spadamy na ,7 miejsce dramat
Aleksic wypierdalaj
Kolejne - 3 punkty brawo
Szczecin trefny.......dalej
Sutalo jak cipa - obejmował bambusa jak biedroń zamiast wyjść do centry !!!
Szkoda, że Maigaard nie przypilnował tego brzydala z 11-tką przecież logiczne, że jest...
Ej Minchev, Minchev ta główka powinna była siedzieć !!
Niewidoczny Mincew ..graja chyba w 10......Pierwsza połowa mądra gra ,szkoda że tylko...
Mecz w naszym wykonaniu ŚWIETNY. Mały drobiażdżek: Kakabadze słabiutki a Minchev nie ma...