Cracovia medialnie... niezniszczalna
Ani spadek piłkarzy z Ekstraklasy, ani zaniechanie elementarnych działań marketingowych – brak prezentacji drużyny czy przedsezonowych konferencji prasowych zarówno w hokeju jak i piłce nożnej - nie zachwiały mocnej pozycji Cracovii w mediach.
Gdyby klasyfikować Cracovię wśród drużyn T-Mobile Ekstraklasy, uplasowałaby się ona na szóstej lokacie - tuż przed... Wisłą Kraków – czytamy na stronie oficjalnej MKS Cracovia SSA, która przytacza raport medialności polskich klubów piłkarskich w sierpniu br. przygotowany przez firmę PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
W miesiącu sierpniu w mediach pojawiło się 2089 publikacji dotyczących Cracovii. Najlepszy w Polsce pod tym względem Śląsk Wrocław miał na swój temat 3729 pozycji, a drugi w I lidze Zawisza tylko 1331 artykułów.
Cracovia miała najwięcej publikacji w I lidze zarówno w Internecie (898) jak i w prasie (1191). Pod względem publikacji prasowych Pasy znalazłyby się na czwartej pozycji w Ekstraklasie, z czego 26,7 % to artykuły w prasie ogólnopolskiej.
Aż 55 razy Cracovia pojawiła się na pierwszej stronie gazet, co dałoby jej trzecie miejsce w Ekstraklasie, a pozycję lidera w I lidze. Druga w tej I-ligowej klasyfikacji Bogdanka była tylko 25 razy na stronie tytułowej.
Wszystkie te statystyki przekładają się na ekwiwalent reklamowy, który w przypadku Pasów wyniósł 14 milionów 319 tysięcy złotych, co jest bezsprzecznie najlepszym wynikiem w I lidze (druga Warta Poznań: 9 milionów 815 tysięcy), a w klasyfikacji drużyn ekstraklasowych pozwoliłoby zająć miejsce w pierwszej dziesiątce.
Komentarze
Zaloguj się lub załóż nowe konto.
Zaloguj się lub załóż nowe konto.